Satoviinakit.hr - za prave ljubitelje satova i nakita

Zabavni, kvalitetni i jeftini Swatch TEMA TJEDNA

Zabavni, kvalitetni i jeftini Swatch

Švicarski satni brend Swatch poznat je po maštovito dizajniranim satovima koji se odlikuju kvalitetom i pristupačnošću. 

OBJAVLJENO: 25.08.2017

» Podijeli na Facebooku


Swatch, danas jedan od najpoznatijih švicarskih brendova koji je ime izgradio na proizvodnji i prodaji cijenom pristupačnih i dizajnom privlačnih satova, na svjetsku urarsku scenu kročio je za vrijeme najveće krize švicarske satne industrije kada su japanski i američki kvarcni satovi preuzeli tržište od tradicionalnih švicarskih mehaničkih satova.

Švicarski kompleksni, minuciozno izrađeni mehanički sat oduvijek se, osim „alatom“ za prikaz vremena, smatrao investicijom, simbolom prestiža i luksuza koji si nije mogao svatko priuštiti i za kojeg se često štedjelo mjesecima i godinama te koji se prenosio s koljena na koljeno kao vrijedno naslijeđe. Ovaj koncept sata kao teško dostižnog statusnog simbola naglo se promijenio sedamdesetih godina prošlog stoljeća kada su japanske i američke satne kompanije počele proizvoditi strukturno jednostavne, ali pouzdane i precizne kvarcne satove, koji su ujedno bili veoma jeftini te stoga dostupni puno većem broju potencijalnih kupaca.

Kvarcna kriza

Jeftini kvarcni satovi prodavali su se toliko dobro da je švicarska industrija mehaničkih satova, koja je do sedamdesetih godina držala pedeset posto svjetskog tržišta satova, u kratkom vremenu, točnije od 1977. do 1983., spala na svega petnaest posto svjetske prodaje te je značajno zaostajala za Hong Kongom i Japanom. Pad prodaje uvjetovao je i pad proizvodnje pa je posao u švicarskom satnom sektoru od 90 tisuća zadržalo svega oko 25 tisuća zaposlenika.

Japanski urari su 1978. godine konstruirali sat debljine svega 2,5 milimetara, što su švicarski majstori shvatili kao izazov pa je tvrtka ETA S.A, podružnica ASUAG-a (Allgemeine Schweizerische UhrenIndustrie AG), najveće švicarske satne grupe, krajem 1979. predstavila Delirium Tremens – najtanji sat na svijetu debljine svega 1,98 milimetara, a kasnije 0,98 milimetara, koji je pokretao kvarcni mehanizam. ETA-ini urari ovaj su poseban sat, izrađen od zlata, konstruirali fokusiravši se na jednostavnost pa su tradicionalnu trodijelnu strukturu mehaničkog sata (osnovna pločica, kućište i stražnji poklopac) zamijenili inovativnim jednodijelnim kućištem kod kojeg je pozadina kućišta služila i kao osnovna pločica na koju su se dijelovi mehanizma postavljali kroz prednji otvor koji je na kraju cijelog procesa zatvoren safirnim staklom.

Izrada ovog zanimljivog sata potaknula je ETA-ine majstore na razmišljanje o novim načinima dizajniranja i proizvodnje satova koji bi bili precizni, otporni, jednostavni i cjenovno dostupni širokim masama, što je 1980. godine rezultiralo predstavljanjem revolucionarnog plastičnog kvarcnog sata Delirium Vulgare.

Second watch

Pod vodstvom vizionara Nicolasa G. Hayeka, koji je imao tada nevjerojatnu ideju proizvodnje „drugog sata“ (second watch - Swatch), jeftinog, ali kvalitetnog modnog dodatka koji je odražavao osobnost svog vlasnika i navodio ga na daljnju kupnju satova, ASUAG je 1981. od ETA-e naručio proizvodnju komercijalne linije satova Delirium Vulgare, kasnije preimenovanih u Populare.Iste te godine osnovan je brend Swatch.

Prvih 300.000 Swatchevih satova proizvedeno je 1982. godine, a istodobno su  Hayek i vodstvo ASUAG-a odobrili plasiranje satova i financiranje istraživanja američkog tržišta. Nakon povoljnih izvještaja, 1983. godine odobreno je i istraživanje njemačkog, britanskog i švicarskog tržišta.

Inovativni Swatchevi plastični satovi plasirani su na tržište 1. ožujka 1983. godine po cijeni od 39,90 do 49,90 švicarskih franaka, koja je nedugo nakon toga standardizirana na 50 švicarskih franaka. Povodom predstavljanja kolekcije, vodstvo Swatcha najavilo je proizvodnju i prodaju nevjerojatnih 2,5 milijuna satova u 1984. godini. Swatch je ovu brojku nadmašio proizvevši do kraja 1984. impresivnih 3,5 milijuna satova.

Swatch grupa

Satna kompanija Swatch sa središnjicom u Bienneu osnovana je 1985. godine. Ostalo je, kako se kaže, povijest – do 2006. godine, Swatch je na svjetskom tržištu prodao 333 milijuna satova, a Swatchevi satovi su kroz desetljeća postali toliko popularni da rijetko koja osoba nije u svom životu nosila bar jedan njihov sat. Može se reći da je kompanija Swatch svojom revolucionarnom proizvodnjom pomogla spašavanju i kasnije revitalizaciji švicarske satne industrije.

ASUAG, kompanija vlasnica Swatcha, koja se još 1983. na inicijativu Nicolasa G. Hayeka ujedinila sa švicarskom satnom kompanijom SSIH (Société Suisse pour l'Industrie Horlogère), 1986. je preimenovana u kompaniju SMH, a od 1998. pa do danas djeluje pod nazivom Swatch grupa i okuplja uspješne brendove Balmain, Blancpain, Breguet, Calvin Klein, Certina, Flik Flak, Glashütte Original, Hamilton, Harry Winston, Jaquet Droz, Léon Hatot, Longines, Mido, Omega, Rado, Swatch, Tissot i Union Glashütte.
U dizajnu i proizvodnji svojih satova Swatch je vjeran svojoj filozofiji nazvanoj Revolution 51, a koja podrazumijeva korištenje što manje dijelova i njihovo maštovito sklapanje, zatim eksperimentiranje s bojama i oblicima i, na koncu, isporuku proizvoda u privlačnim pakiranjima. Swatcheva baza su plastični kvarcni satovi, ali za izradu koriste i druge materijale poput nehrđajućeg čelika, aluminija, tekstila, gume i silikona.

SISTEM51


Možda najzanimljiviji Swatchev eksperiment je mehanički model SISTEM51 iz 2013. godine, koji predstavlja prvi mehanički sat prilagođen automatiziranoj proizvodnji. SISTEM51 pokreće inovativni automatski mehanizam sastavljen od samo 51 dijela, od čega je 19 rubina, sa 90-satnom rezervom snage, posebno ukrašenim rotorom i jednim jedinim vijkom. Kao i drugi Swatchevi satovi, SISTEM51 cjenovno je pristupačniji od luksuznih mehaničkih satova te može poslužiti kao uvod u svijet ozbiljnog urarstva.Popularnost Swatchevih mehaničkih satova u porastu je pa danas mehanička kolekcija broji nekoliko različitih modela.

Swatch je od samih početaka intenzivno ulagao u marketing svojih proizvoda kako bi postao prepoznatljiv na tržištu. Šareni oglasi, neobična pakiranja poput izdubljene knjige ili voodoo lutke i ekstravagantan plasman proizvoda, kao npr. prodaja modela Swatchetable na tržnicama voća i povrća, postali su zaštitni znak brenda Swatch. Kroz godine Swatch je ostvario brojne suradnje s filmašima, umjetnicima, glazbenicima, sportašima, modnim kreatorima i mnogim drugima, što je rezultiralo nizom posebnih izdanja satova i pomoglo etablirati Swatch kao utjecajan, zabavan i pristupačan svjetski brend.

Swatch SKINS


watch je u ožujku 2017. u Londonu ekskluzivno predstavio novu kolekciju tankih i laganih satova SKIN, koju krase minimalistički dizajn i elegancija. Kolekcija je lansirana uz koncept #YOURMOVE koji potiče na slobodu pokreta i izraza, a kojeg su u Swatchevoj kampanji uspješno materijalizirali talentirani skladatelji, plesači i koreografi. 


OSTALE TEME TJEDNA
  • Audemarsova majstorska skeletonizacija TEMA TJEDNA

    Audemarsova majstorska skeletonizacija

    Royal Oak Tourbillon Extra-Thin Openworked odličan je primjer majstorske skeletonizacije, jedne od najzahtjevnijih tehnika u urarstvu.

    OBJAVLJENO: 13.10.2017
  • Piagetov rođendanski Altiplano TEMA TJEDNA

    Piagetov rođendanski Altiplano

    Piaget je 60. rođendan svoje kolekcije satova Altiplano proslavio s dva nova modela Altiplano 60th Anniversary.

    OBJAVLJENO: 06.10.2017
  • Nova Cobra sa skeletoniziranim rotorom TEMA TJEDNA

    Nova Cobra sa skeletoniziranim rotorom

    Clifton Club Shelby® Cobra CSX 2299 (ref. M0A10344) inspiriran je Shelbyjevim sportskim automobilom koji je 1964. godine pobijedio u utrci 24 sata Le ...

    OBJAVLJENO: 29.09.2017
  • Cartierov misteriozni sat TEMA TJEDNA

    Cartierov misteriozni sat

    Rotonde de Cartier Skeleton Mysterious Hour impresivna je kombinacija preciznog skeletoniziranja i funkcije misterioznih sati. 

    OBJAVLJENO: 22.09.2017





Pretplatite se!

Pretplatite se!

Iskoristite posebnu ponudu i pretplatite se na časopis Satovi i nakit i Katalog satova za 2017. godinu za samo 109,00 kuna. Pretplatom si osiguravate dva sljedeća broja časopisa Satovi i nakit  i Katalog satova za 2017. godinu.