Ikone | TAG-ova automobilistička legenda

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Švicarska satna kompanija TAG Heuer ove godine slavi nevjerojatnih 160 godina postojanja! Kroz stoljeće i pol TAG je ostavio neizbrisiv trag u urarstvu, bilo kroz inovativan dizajn ili revolucionarnu tehnologiju, a nametnuo se kao ultimativni sportski i automobilistički brend. Kroz desetljeća TAG je na tržište plasirao niz upečatljivih modela, ali kao istinski simbol brenda prometnuo se legendarni automobilistički kronograf Carrera.

Davne 1962. godine ondašnji glavni izvršni direktor TAG-a Jack Heuer došao je na ideju da kreira moderan kronograf čistih linija i skladnih proporcija koji će biti lako čitljiv vozačima automobilističkih utrka. Novom satu ime je nadjenuo prema zloglasnoj Carreri Panamericani, koja je u pedesetim godinama 20. stoljeća glasila za jednu od najzahtjevnijih i najopasnijih automobilističkih utrka, a uzeo je u obzir i da carrera na španjolskom osim utrke i ceste znači i karijera, što mu se učinilo kao zgodna igra riječi. Dvije godine kasnije prvi model TAG Heuer Carrera 2447S već je bio u prodaji.

Pročitajte članak: Retro TAG Heuer za Grand Prix de Monaco Historique

Jednostavnost i elegancija

Ovaj izvorni model, koji je udario temelje cijeloj kolekciji, imao je elegantno čelično kućište promjera samo 36 milimetara s izduženim prihvatima remena i okruglom dugmadi kronografa te jednostavni srebrni brojčanik s tankim oznakama vremena i kazaljkama i podbrojčanicima kronografa na 3, 6 i 9 sati, a pokretao ga je kalibar Valjoux 72 na ručno navijanje sa 17 rubina, 48-satnom rezervom snage, frekvencijom od 18.000 vibracija na sat i funkcijama sati, minuta, malih sekundi i kronografa. Osim srebrne reference, proizveden je i crni model (ref. 2447N).

Carrera je za TAG predstavljala ne samo utjelovljenje sportske elegancije, već i poligon za isprobavanje novih dizajnerskih ideja i tehnologije. Tako je model Heuer Carrera Dato 45 ref. 1347 s kraja šezdesetih na velika vrata uveo prozorčić datuma na brojčaniku, što je u to vrijeme bila rijetkost na automobilističkim satovima jer se smatralo da vozači ionako nemaju vremena u vožnji pregledavati datum. Ovaj sat je ujedno označio TAG-ov prijelaz s Valjouxa na mehanizam Landeron 189, također na ručno navijanje.

Prvi automatski kronograf

Godine 1969. izašla je prva automatska Carrera, model Heuer Carrera Chronomatic ref. 1153, koju je pokretao automatski kalibar Calibre 11, jedan od prvih svjetskih automatskih kronografskih mehanizama, nastao Heuerovom suradnjom s vodećim švicarskim proizvođačima tog doba, sa 17 rubina, 42-satnom rezervom snage i frekvencijom od 19.800 vibracija na sat. Ovaj model se ističe po krunici postavljenoj na 9 sati, „jastučastom“ kućištu sa skraćenim prihvatima remena, tahimetrijskoj skali uokolo brojčanika, koja će kasnije postati standardna na Carreri, te tzv. panda stilu brojčanika, koji podrazumijeva dva podbrojčanika kontrastne boje u odnosu na ostatak brojčanika. Ovo dizajnersko rješenje savršeno je materijaliziralo automobilistički duh i estetiku.

Ulomak iz teksta objavljenog u 32. broju časopisa Satovi i Nakit.

Novi broj časopisa Satovi i nakit potražite na svim kioscima ili ga naručite na linku Časopis.